2023-03-08

2022 m. įstaigos teikiamomis didmeninėmis ryšio paslaugomis operatoriai galėjo naudotis 99,98 % laiko

Vienas svarbiausių viešosios įstaigos „Plačiajuostis internetas“ strateginių uždavinių - užtikrinti teikiamų paslaugų kokybę. Tam, kad būtų pasiektas šis uždavinys įstaiga rengia ir įgyvendina technines bei organizacines priemones.

Viešoji įstaiga „Plačiajuostis internetas“ paslaugų kokybę vertina vidutiniu mėnesiniu tinklo paslaugų pateikiamumo rodikliu – tai laiko intervalas, per kurį klientai gali naudotis paslauga ir kuris yra išreiškiamas procentiniu santykiu nuo paslaugų teikimo vieno mėnesio laikotarpiui. Siekiama vidutinė paslaugų pateikiamumo reikšmė – 99,98% per mėnesį.

2022 m. pabaigoje viešoji įstaiga „Plačiajuostis internetas“ teikė 5495 didmenines ryšio paslaugas, kurių vidutinis metinis tinklo paslaugų pateikiamumo planuotas rodiklis pasiektas ir sudaro – 99,98%.

Detaliau nagrinėjant, galime pasidžiaugti, kad II ketvirtį vidutinis mėnesinis tinklo paslaugų pateikiamumo rodiklis pasiekė net 99,99%, o kitais ketvirčiais siekė 99,98%.
 
„Tokį išskirtinai aukštą paslaugų pateikiamumo rodiklį padėjo užtikrinti operatyvi įstaigos darbuotojų reakcija į gedimus ir tinklo sutrikimus bei nuolat atliekama ir efektyvi gedimų prevencija“ – Tinklo valdymo tarnybos vadovė Jolanta Kavaliūnaitė.
 
Didžiausią viešosios įstaigos „Plačiajuostis internetas“ prevencinių darbų dalį sudaro priemonės, kurių imamasi, siekiant išvengti paslaugų nutrūkimo, kai nutraukiamas elektros tiekimas ar vyksta elektros tinklų planiniai darbai. Siekdami užtikrinti tinklo gedimų dėl kabelių nutraukimo prevenciją įstaigos darbuotojai nuolatos atlieka projektų derinimus ir konsultuoja kitas įmones dėl vykdomų darbų saugos šalia inžinerinių tinklų. Taip pat, yra nuolat vykdomas patalpų temperatūros stebėjimas, siekiant apsaugoti įrangą nuo perkaitimo. Prevencinių darbų efektyvumą lemia įdiegti tinklo valdymo ir stebėjimo sistemų sprendimai, leidžiantys anksčiau identifikuoti galimus tinklo gedimus ir imtis savalaikių priemonių, o taip pat 24 val. per parą, 7 dienas per savaitę nenutrūkstamas tinklo valdymo centro darbas, užtikrinantis savalaikį gedimų identifikavimą ir šalinimą.
 
Lentelėje pateikiami viešosios įstaigos „Plačiajuostis internetas“ teikiamų didmeninių ryšio paslaugų gedimų šalinimo terminai.
 
Paslaugų gedimų šalinimo terminai

Paslaugos tipasReakcijos į gedimus laikasMaksimalus paslaugos teikimo atkūrimo laikotarpis
Ryšio paslauga šviesolaidinio kabelio skaidulomis30 min.10 val., kabelio nutraukimo atveju 12 val.
Ryšio paslauga sutankintomis šviesolaidinėmis skaidulomis30 min.10 val., kabelio nutraukimo atveju 12 val.
Duomenų srauto perdavimas iki 300 Mb/s30 min.8 val., kabelio nutraukimo atveju 12 val.
Duomenų srauto perdavimas iki 1 Gb/s sparta;30 min.8 val., kabelio nutraukimo atveju 12 val.
Duomenų srauto perdavimas iki 3 Gb/s sparta;30 min8 val., kabelio nutraukimo atveju 12 val.
Įrangos talpinimas30 min.8 val.
Prieiga prie tinklo galinių objektų2 val.*
* Įstaigos darbo metu
(I-IV: 8.00 - 17.00
V: 8.00 - 15.45)
24 val.*
* Įstaigos darbo metu
(I-IV: 8.00 - 17.00
V: 8.00 - 15.45)

                                                                                                                                                                               
Kilus klausimams dėl gedimų šalinimo kviečiame kreiptis el. paštu [email protected] arba telefonu (8 5) 243 0881.