Per pirmąjį 2025 m. ketvirtį – daugiau kaip 200 naujų ryšio paslaugų
2025 metų pradžia plačiajuosčio ryšio plėtrai Lietuvoje buvo itin intensyvi. VšĮ „Plačiajuostis internetas“, valdanti Europos Sąjungos ir valstybės investicijomis sukurtą viešąją sparčiojo plačiajuosčio ryšio infrastruktūrą, aktyviai tęsė veiklą, kuria siekiama užtikrinti greitą, patikimą ir visuotinai pasiekiamą ryšį visoje šalyje. Naudojantis Įstaigos įgyvendintų projektų metu sukurta infrastruktūra, ryšio operatoriams buvo suteiktos 208 naujos ryšio paslaugos. Taip pat buvo atliktos kelios dešimtys anksčiau teiktų paslaugų modifikacijų.
Tinklo technologijų ir plėtros tarnybos vadovas Donatas Bernatonis pažymi, kad naujai suteiktų paslaugų skaičiaus augimą ypač paskatino mobiliųjų operatorių konkurencija diegiant 5G paslaugas ir naujų socialinę ir ekonominę pažangą skatinančių subjektų prijungimas. Taip pat reikšmingą indėlį turėjo „Itin spartaus ryšio infrastruktūros“ projekto įgyvendinimas, kurio infrastruktūra buvo suteiktos 52 naujos paslaugos.
Per pirmąjį šių metų ketvirtį paslaugos buvo pradėtos teikti ir penkiose naujose gyvenvietėse. Tai reikšmingas pasiekimas kuriant vienodas sąlygas naudotis kokybiškomis ryšio paslaugomis visiems šalies gyventojams, nepriklausomai nuo jų geografinės padėties.
Šiek tiek skaičių: šių metų pirmojo ketvirčio pabaigoje Įstaiga iš viso teikė 6236 ryšio paslaugas, iš kurių 2074 paslaugos buvo teikiamos šviesolaidinio kabelio skaidulomis bei sutankintomis šviesolaidinėmis skaidulomis, kurių bendras ilgis siekė daugiau kaip 11 692 kilometrus, panašiai tiek reikėtų įveikti norint nuo Vilniaus automobiliu pasiekti Tokijų. 3872 paslaugos buvo skirtos duomenų srauto perdavimui.
Šie skaičiai, tai ne tik statistika. Už kiekvienos naujai įdiegtos, sėkmingai veikiančios paslaugos slypi apčiuopiami pokyčiai: verslui tai reiškia spartesnius procesus ir didesnį našumą, bendruomenei – patikimesnį ryšį bei lengvesnį skaitmeninių paslaugų pasiekiamumą, o gyvenantiems kaimiškose vietovėse – realią galimybę būti lygiaverte skaitmeninės visuomenės dalimi.
Teikiamų paslaugų kokybė yra vienas pagrindinių Įstaigos veiklos prioritetų. „Nuosekliai stebime ir vertiname teikiamų paslaugų kokybę naudodami vidutinį mėnesinį tinklo paslaugų pateikiamumo rodiklį. Tai laiko intervalas, per kurį klientai gali naudotis paslauga ir išreiškiamas procentiniu santykiu nuo paslaugų teikimo vieno mėnesio laikotarpiui. Ketvirčio rodiklis apskaičiuojamas kaip trijų einamojo ketvirčio mėnesių vidurkis“, – kaip apskaičiuojami paslaugų kokybės rodikliai pasakoja Tinklo valdymo tarnybos vadovė Jolanta Kavaliūnaitė.
Norėdama užtikrinti aukštą kokybę, Įstaiga nustato siekiamą paslaugų pateikiamumą – 99,98 % per mėnesį. 2025 metų pirmąjį ketvirtį šis rodiklis viršijo lūkesčius ir siekė 99,99 %. Tai reiškia, kad ryšys buvo beveik nuolat pasiekiamas visiems klientams visoje šalyje. Tuo pačiu tai parodo, kad tinklo infrastruktūra ne tik aktyviai plečiama, bet ir profesionaliai prižiūrima, o operatoriams teikiamos paslaugos yra patikimos bei atitinkančios aukščiausius kokybės reikalavimus.
Visi šie rezultatai atspindi nuoseklų Įstaigos darbą užtikrinant plačiajuosčio ryšio plėtrą Lietuvoje, skatinant technologinę pažangą ir kuriant šalį, kurioje skaitmeninės galimybės tampa prieinamos kiekvienam gyventojui.
Daugiau informacijos apie Įstaigos teikiamas didmenines paslaugas galite rasti čia.